Dansk Golf Union indgår samarbejdsaftale med forsikringsmægleren Aon


Dato: 11. december 2012

11. december 2012

En 3-årig sponsoraftale mellem Dansk Golf Union og forsikringsmægleren Aon skal være med til at højne juniorindsatsen i Dansk Golf Union. Da Aon samtidig er storsponsor for Børnehjælpsdagen, er tanken at integrere den gode sag med henblik på at styrke sammenholdet og juniormiljøet ude i klubberne. Partnerskabet mellem Aon og DGU vil også omfatte et interaktivt juniorsite og Aon er desuden forsikringspartner i fordelskortet "Golfers Only".

 

- Det seneste to år har vi på landsplan mistet ca. 1400 juniorer. Vores nye samarbejdsaftale med Aon betyder at vi har valgt at opprioritere vores juniorarbejde og fokusere på at fastholde juniorerne i golfsporten, fortæller Morten Backhausen, direktør i Dansk Golf Union.

 

Som storsponsor for Børnehjælpsdagen ønsker Aon og Dansk Golf Union at forfølge budskabet at "børn hjælper børn". Hvert år kan juniorafdelingerne tjene penge ved at sælge lodsedler i Børnehjælpsdagens to årlige lotterier.

 

- Vi håber at de danske golfklubber og juniorerne har lyst til at bidrage til klubkassen - og den gode sag - ved at sælge Børnehjælpsdagens lillebrorlodder og julelodder i klubben og nærområdet, hvor hvert lod giver kr. 8,50 til klubkassen og resten går til Børnehjælpsdagen, som er en landsdækkende hjælpeorganisation, der arbejder for at hjælpe udsatte børn i Danmark, fortæller Søren Lindbo, adm. direktør i Aon.

 

I begyndelsen af det nye år vil Dansk Golf Union og Aon i fællesskab præsentere et nyt juniorsite. Omdrejningspunktet bliver golf og begge parter håber på, at ved at skabe et interaktivt samlingspunkt for juniorerne kan man undgå at golfstemningen dør ud i de måneder, hvor der ikke spilles golf. De unge kan holde kontakten med hinanden, dyrke fællesskabet og minde hinanden om hvor sjov golf er. For Aon har det været vigtigt, at skabe en unik platform til de danske juniorer.

 

- Vi tror på, at alle mennesker er født med talent. Udfordringen er at udvikle det optimalt i forhold til den enkeltes drømme og ambitioner. Det gælder både børn og voksne, i arbejdslivet, i sport og i alle andre sammenhænge. Derfor har vi været en aktiv hovedsponsor for Børnehjælpsdagen siden 2007, hvor fokus har været på talent-udviklende aktiviteter og traditioner, og vi ser frem til at engagere os i dansk junior golf. Vi håber på at oprettelsen af et dedikeret juniorsite kan være med til at fastholde og endda øge rekrutteringen af juniorspillere til golfsporten, fortæller Søren Lindbo, adm. direktør i Aon.

 

For yderlige informationer:

Mikkel Nielsen, kommunikationskonsulent, DGU, +45 22 55 89 73, mhe@dgu.org

Lotta Steuch, Kommunikation, CSR & PR, Aon Denmark, +45 3269 7275, lotta.steuch@aon.dk

 

Fakta om Aon:

Aon Denmark er en del af Aon plc, verdens førende forsikringsmæglervirksomhed med hovedkontor i London. Vi er i alt 62.000 kolleger fordelt på 500 kontorer i 120 lande. I Danmark har vi to kontorer - i København og Kolding - hvor et team på 270 dygtige og engagerede mennesker betjener et bredt udsnit af danske og internationale virksomheder. Vores opgave er løbende at sikre optimale forsikringsforhold for vores kunder og for deres medarbejdere - både indenfor skadeforsikring, genforsikring og pensionsforsikring. Aon er hovedsponsor for Manchester United. Aon Denmark er desuden storsponsor for Børnehjælpsdagen.

Til toppenTil toppen

ALLE NYHEDER »