MADE IN DENMARK BLEV EN HOLE-IN-ONE


Dato: 18. august 2014

17. AUGUST 2014

Made in Denmark har ugen igennem sat sit gedigne aftryk på Himmerland og Danmark. Golfsporten og de danske golfspillere har haft en fantastisk hjemmebane, og de flere end 81.000 tilskuere har fået serveret verdensklassegolf og en spektakulær folkefest.


Sidste slag er slået i Himmerland i denne omgang ved European Tour - Made in Denmark. På mange måder har turneringen leveret et hole-in-one. European Tour, spillere, tilskuere, frivillige, medier, sponsorer, partnere og ikke mindst arrangørerne bag turneringen er mere end tilfredse med eventen.


"Vi er begejstrede for Backtee Course på Himmerland, præsentationen af turneringen og den professionalisme, som ligger bag afviklingen af denne event. Den store og entusiastiske støtte fra de danske fans har gjort turneringen et fantastisk bidrag på European Tour," siger Keith Waters, Chief Operating Officer and Director of international Policy, European Tour.


"Jeg har en rigtig god mavefornemmelse af Made in Denmark. De tilbagemeldinger vi har fået alle vegne fra, har været meget positive. Og når også spillerne bakker op om turneringen og siger, at det har været en fantastisk oplevelse at spille i Danmark, så har vi gjort det rigtigt godt. Made in Denmark er spillernes og Danmarks turnering og vi har gjort det til en folkefest. Det er med til at gøre Danmark verdensberømt", Lars Larsen, JYSK.


"Med de 900 frivillige i ryggen og de tusindvis af tilskuere har vi skabt en turnering i Himmerland, som allerede nu har imponeret spillere, medier, sponsorer, partnere og European Tour. Vi kunne ikke drømme om en bedre debut. I denne uge har vi sat ord og billeder på Made in Denmark, som vi kun kan være stolte over," siger Flemming Astrup, Promotor, Made in Denmark.


"Folkefest i Himmerland! Det har været en fantastisk uge ved Made in Denmark, hvor vi har høstet stor anerkendelse for event-set-up både fra spillere og fra European Tour. Der er blevet sat fokus på golf i Danmark og så er Danmark kommet på det internationale golfverdenskort. Eksempelvis står Himmerland Hill ved hul 16 allerede nu som et ikonisk varemærke for både golf og Made in Denmark," siger Lars Lundov, direktør, Sport Event Denmark, som er én af partnerne bag turneringen.


"Et fantastisk arrangement som vi i Dansk Golf Union er stolte over at være en del af. En europatour i Danmark er en unik mulighed for at kunne markedsføre golfsporten i et bredere format end vi plejer. Med den massive pressedækning, de imponerende tilskuertal og den folkefeststemning, så kan man jo kun kalde Made in Danmark for en kæmpe succes, fortæller Morten Backhausen, direktør i Dansk Golf Union, der allerede ser frem mod næste år.


Fun Facts:

  • Tilskuere (foreløbigt talt): 81.000
  • Frivillige: 900
  • Akkrediterede journalister/fotografer: 150
  • 1000 Birdie birdies (plastikænder) på hul 16
  • 40.000 kopper kaffe
  • 44 km kabler
  • To edderdunsdyner fra JYSK uddelt til spillere, der har fik en eagle på et par 4 hul (James Morrison, Steve Webster)
  • 1 Garia golfbil uddelt til Estanislao Goya, der lavede hole in one på 14.

 

Fakta:

Made in Denmark er foreløbig sikret for tre år. Det samlede budget for Made in Denmark for 2014-2016 er ca. 110 millioner som rejses i samarbejde mellem sponsorer og nationale, regionale samt kommunale instanser, heriblandt Sport Event Denmark og Dansk Golf Union.

Til toppenTil toppen

ALLE NYHEDER »